LilySlim Weight loss tickers
"Egyikunk elete sem konnyu. Es akkor? Legyen bennunk kitartas, es mindenekelott bizzunk onmagunkban. Hinnunk kell benne, hogy tehetsegesek vagyunk valamiben, es ezt a valamit - kerul, amibe kerul - meg tudjuk valositani!"
(Marie Curie)
LilySlim Diet days tickers

Thursday, November 25, 2010

Feminista bejegyzes - mert megerdemlem! :o)

Igerem, nem lesz uncsi ez a blog sem es senki se ijedjen meg attol, hogy esetleg majd itt minden nap megirom, hogy ma ezt ettem, holnap meg azt es borzasztoan hianyzik ez vagy az... Nem igy tervezem... Persze hebe-hoba megosztok nehany receptet talan, vagy leirom, hogy mit ettem ma vagy mit tervezek holnap enni, de nem fogom ezzel unalmassa tenni a blogot... Inkabb a dietaval jaro belso erzesekrol szeretnek irni... Hiszen ez az ami kivulrol nem latszik... (Csak ha nagyon bog az ember...) :o))) Na, de nem feltetlenul kell rossz erzesekre gondolni... :o) Engem konkretan eddig csak egyszer-ketszer kapott el a mumus, hogy "ugy ennek...(valamit amit nem lenne szabad)"! Egyebkent meg egeszen birom ezt az uj szokast... Valahogy fegyelmet ad az egesz eletemnek, nem csak kaja-teren, hanem egyebkent is... Sokkal szervezettebben "mukodom", a napjaim ki vannak toltve, vegre tudom, mikor mihez kezdjek es mit hagyjak holnapra s nem gyotor lelkiismeretfurdalas sem, ha esetleg kihagyok egy tornat, mert eppen fontosabb, hogy a baratnom gyerekere felugyeljek, aki nem ment oviba, mert beteg es az anyukajanak van egy delutannyi programja... Majd bepotolom masnap! Nagy cucc! (Regen ilyenkor mindig vege is lett a fogyokuramnak, mert kiakadtam magamra, hogy "megint nem tartottad be, pedig szepen megszervezted es megtervezted, es ilyen komolytalan vagy meg olyan szetszort!") Kell ez nekem? Csak jol szeretnem erezni magam a boromben, es ez iranyban igyekszem elni, minden teren! Komolyan! Tegnap pl. kitakaritottam az egesz lakast (delutan) es amikor vegeztem, ugy ereztem "most megerdemlem, hogy nehany orat onmagamra szanjak!" (De ha nem takaritottam volna, akkor is megerdemlem, igaz? Azt olvastam egyszer valahol, hogy igenis onzonek kell lenni egy kicsit, mert a tulzott onzetlenseg es a segitokeszseg kvazi labtorlove varazsolhatja az embert, es az senkihez sem melto... Igy hat tegnap onzo mod - kisajatitottam a delutant es egeszen kellemes este rajzolodott ki a folytatasban, pedig azt mar nem is terveztem, csak ugy "lett"! :o) Keso delutan, miutan kitakaritottam es eszrevettem, hogy a ferjem nincs otthon :o))) elovettem azt a konyvet amit anyuektol kaptam egyik ev Karacsonyan a szokasos csomagban, ami ilyenkor jonni szokott (ez nem celzas, nyugi ott otthon!) :o) es amely tele van "nagyanyaink receptjeivel" kulonfele betegsegere es ami most sokkal inkabb idevag: szepsegapolasra! :o) Nem kell rendelni egy katalogusbol es varni mire megjon es kifizetni es ....... rajonni, hogy metylparaben meg butylparaben van benne ami miatt fix, hogy ugysem kenem majd a kepemre - eleg kinyitni a hutot, elemozsias szekrenyt es minden hozzavalo nagyjabol ott van! :o) Ugyhogy tegnap ezt ki is hasznaltam es eloszor is osszekevertem egy kis sot mezzel es a nedves arcomat jol leradiroztam vele! (Elhalt hamsejtek eltavolitasa hazi szerekkel...) :o) Aztan kivettem 2 nagy evokanallal a 3,5%-os natur joghurtombol... Ezt az arcomra kentem (hajpanttal, torolkozovel a fejem alatt es horizontalis pozicioban ( = fekve), s ugy hagytam mig meg nem szaradt... Kozben relaxalo zene szolt es lassan leegett egy szantalfa illatu fustolorudacska... Ezt kovetoen 125 ml langyos tejjel es vattapanaccsal lemostam (mosdo felett) a joghurt maradekat es vegezetul hideg vizzel felfrissitettem az arcom... Amig fekudtem szepen azott a hajoblito szerem, ami a kovetkezokbol allt: 1 teaskanal kamilla, 1 teaskanal rozmaringlevel es 1 tk. csalan. Ez all lefedve amig szarad a joghurtos pakolas, hogy utana felhasznalhato homersekletuve valjon, a hajmosas vegehez...
Szoval a hajoblitot leszurtem es beleontottem 2 citrom kifacsart levet es szepen bekeszitettem a furdobe... Aztan zuhanyzas (borradirozas azzal a sos-mezes cuccal, amivel az arcot is radiroztam...), majd tusolas, hajmosas, es vegul hajoblites a varazsszerrel amelyet ki sem kell obliteni! :o) Szodabikarbonas fogmosas (allitolag feher lesz tole a fog... Majd idoven meglatjuk...), s mikor pizsibe oltoztem es nyomtam egy kis futest a hazba, jott a forro labviz majd azt kovetoen a pedikur es sarokreszeles... :o) Meg jo, hogy szorult belem egy kis joga-tudas, mert kulonben nagyon nehezen tudtam volna kezhez hozni a labaimat... :o))) Ez utan jott a lazitas... Zoldtea... Vacsorazo ferj... Aki aztan csatlakozott is ehhez a wellness delutanhoz ami idovel esteve notte ki magat es szep csendben, gyertyafenyben, frissen vasalt tiszta agynemuben, levendulaolajtol illatos szobankban bebujtunk a pokroc ala es egeszen este 10-ig OLVASTUNK! :o) Egy tipikusan noi konyvet valasztottam, valahogy ehhez volt kedvem eppen... A cime: "Egy csesze vigasz - noknek!" :o) Kis sztorik vannak benne, foleg nokrol szolnak, akik vittek valamire, akik valami nagyot alkottak vagy valami kis dolog amit tettek mutatkozott idovel hatalmasnak masok szemeben... :o) Rajottem, hogy kellunk mi a vilagnak! Mi lenne a vilaggal nok nelkul? S mi lenne a pasikkal nelkulunk??? Vajon megtalalnak a zoknijukat vagy ha meg is talalnak, beletalalnanak a szennyeskosarba ugyanezen textildarab hasznalt valtozataval???
Vegezetul idezek egy nagyon tetszo reszletet a konyv eloszavabol: "A nok hozzaszoktak ahhoz, hogy a fontos dolgokat tartalmazo, hosszu listajukon ok legyenek az utolsok, es csak akkor foglalkozzanak onmagukkal, miutan minden massal vegeztek - es nehanyuk szamara ez a "miutan" csak ritkan, vagy soha nem jon el. Doreseg elhanyagolni es megfosztani magunkat a beketol es boldogsagtol, mert ez osszetor es megvisel minket - olyannyira, hogy aztan mar keptelenek leszunk gondjat viselni barkinek vagy barminek.
Minden no mentalis, fizikai, erzelmi, lelki joletehez elengedhetetlen, hogy gyakran toltse meg eletet olyan dolgokkal, amelyek megnyugtatjak, feluditik, gazdagitjak es gyonyorkodtetik. Minden nonek joga van az elmenyekben gazdag elethez. Minden not boldogga lehet tenni, de minden no onmagat is boldogga teheti. Ha egy eloleny jol erzi magat, az elet kiviragzik korulotte. Csak ki kell tarnunk az ajtot, hogy ezt aterezhessuk..."
Ugyhogy kedves Holgyeim: tegyunk egyutt onmagunkert valamit! Nem kell hozza sok penz, ha az lenne a kifogas, hogy "nekem nincs ra penzem"... Mire kell? Kozmetikusra? Senki nem tart vissza minket attol, hogy akar egy egesz delutanra kisajatitsuk otthonunkat es nehany aprosaggal, mint pl. nehany mecses, egy jo illat, egy meleg tea es lagy zene varazsoljunk magunknak egy kis edenkertet ami jar nekunk, feldobjuk a hangulatunkat, mert igenis raszolgaltunk! Ehhez nem kell sok penz, mint ahogy egy fogyokurahoz sem kell, es bar nem minden napja konnyu, mert a tudatunk "ehezik" es elotornek a kis hulye gondolataink, hogy "most feladom es eszek egy Nutellas szendvicset, mert megorulok!", de ha ez jon, inkabb meg kell (t)enni, mint szenvedni tole! Ugy kell meg(t)enni, hogy utana ne legyen miatta lelkiismeretfurdalasunk, mert teljesen rendben van, ha erre vagyunk... Egyuk meg! Egeszsgegunkre! De utana ne agyaljunk azon, hogy "jaj, nem kellett volna!", hanem masnaptol ugyanugy folytassuk a tornat, mozgast, setat, dietat, mert hosszu tavon-, amikor majd elerjuk, hogy a merlegunk nyelve az idealis szamok alatt alljon meg, senki sem fogja szamon kerni, hogy: "Na es az a Nutellas szenyo??? Az meg MI VOLT!?" Nem kell banni semmit, amit megtettunk! Csakis azt, amit nem tettunk meg! Ez volt es ez is lesz mindig az eletem egyik mottoja! :o)
Persze a dietahoz jo adag onfegyelem szukseges, de ha neha van egy ilyen nehez napunk, akkor se banjuk meg, ha "bunozunk" egy kicsit... Mindig azt kell tenni, ami abban a pillanatban a legnagyobb oromet okozza, s ez igy van sok mindennel az eletben! Ha dontened kell es nem tudod hogyan: gondolkozz el egy kicsit elotte... Ugy donts, hogy a dontesed kovetkezmenyetol boldog legy vagy legalabbis jol erezd Magad! S ha lehetseges akkor mindig figyelj arra, hogy a dontesedtol fuggo osszes resztvevo nyerjen abbol, amilyen szituaciot teremtesz a dontesed altal! Ha csak rolad es a parodrol van szo, akkor donts ugy, hogy "nyertes-nyertes" vegeredmenyt kapj! Ezt nemreg tanultam "Szilas" Baratnomtol, aki - bar jo messze lakik tolem, megis - tud hatni az eletemre es mindig itt van, amikor a legjobban kell! :o)
S a vegere meg egy gondolat:
Nincsenek problemak, csak megoldasra varo lehetosegek! Minden feladat ajandek, meg akkor is ha kezdetben neheznek tunik es elore rosszul vagy attol, hogy "ezt meg hogy a francba oldjam meg, hogy "a kaposzta is megmaradjon"???" Van megoldas! Mindig letezik olyan megoldas, ami mindenki szamara pozitiv kimenetelu, ugyhogy - no para! Nem kell ketsegbe esni! :o)

No comments:

Post a Comment